2014. július 23., szerda

24. fejezet

Keresztüldöfve

- Tegnap olyat mondtam, amit nem lett volna szabad… - ez a lelkizés az elején egyre jobban szította bennem a tüzet, hogy kicsit megrángassam, hátha gyorsabban kimondja a dolgokat kereken – Tehát nagyon sajnálom, hogy hazudtam… - miben hazudott? Ez a rövid szünet idegtépően hosszúnak tűnt! Talán nem is a fekete fény miatt volt feszült? Ezt akarja nekem bevallani? Valójában teljesen másról van szó, és csak ingadozik valami választás között? – Tegnap a vizesek hazaérkezése után… senki más nem jött vissza…
- Mi? – rándultam össze a karjai között. Ez azt jelenti, hogy 3690, 2307, 4911… és 3971…
- Sajnálom… - szorított még jobban magához – Annyira sajnálom… - mind a négyen kinn maradtak az éjszakában. És ha még nem tértek vissza… minden bizonnyal soha többé nem is fognak… Elvesztek. Elvesztek mindannyian a fekete fényben. Soha többé nem látom már viszont 3971 mosolyát… Örökre elnyelte őt valami megmagyarázhatatlan. Miért pont Őt!? Miért épp a legjobb… nem is… az egyetlen igazi barátomnak kellett odavesznie?! Miért?! Milyen őrültség ez?! 3971 volt ezen a világon a lehető legrendesebb és barátságosabb ember! Mi joga van bármiféle felsőbb hatalomnak is épp Őtőle megfosztani ezt a világot?! Valahogy ez az űr a mellkasomban ezerszer jobban fáj, mint eddig… Jobb lett volna mégis az őrjítő tudatlanság…? Nem. Tudnom kellett. Ennek tudatában kell lennem, hogy 3971 emléke fennmaradjon bennem, bármilyen fájdalmas is ez a dolog! Így is miféle gondolatokat űztem eddig! Őt éppúgy lehordtam őrületemben, mint mindenki mást. Pedig, ha tudtam volna…
A könnyeim már jócskán eláztatták 3487 pólóját. De ő zavartalanul ölelt tovább. Érezhette, hogy helytelenül cselekedett akkor… Mégsem tudom valahogy megbocsátani neki, hogy megtagadta 3971 eltűnését előttem! Hogy gondolhatta egy másodpercig is, hogy jót tesz nekem a tudatlanság?! Mi joga volt hazudni nekem!? Gyűlölöm! Gyűlölöm teljes szívemből! A tette megbocsáthatatlan. Képtelen vagyok megbocsátani ezért neki. Még sincs bennem annyi erő se, hogy eltaszítsam magamtól a bűnéért. Az engem körbeölelő, erős karok nélkül úgy érzem, mint egy rongybaba, csuklanék össze… A védelmező pajzsom… ami a pillanatnyi figyelmetlenségem miatt egy váratlan másodpercben keresztüldöfte a mellkasomat. És ha megpróbálnám kihúzni a testemből, és elhagyni, csupán még nagyobb fájdalom égetne tovább, míg lassacskán el nem vérzek… Nincs választásom. Együtt kell élnem a mélyen belém furakodott pajzzsal, különben elveszek vagy megőrülök a bennem maradó űrtől! Arra az emberre kell támaszkodnom, aki ezt a megbocsáthatatlan dolgot tette. Arra, aki ellenem fordult és elárult, még ha nem is tudatában. De képes a sérülésem fő okozója ekkora űrt betölteni egyedül?
3487 teljesen az ölébe vont. Miért tudom őt egyszerre végtelenül utálni és féktelenül szeretni? Hogy érezhetem magam a karjai között egyszerre biztonságban és veszélyben? Lehetséges egyáltalán, hogy valakinek a testhőmérsékletét érezzem egyszerre megnyugtatónak és felkavarónak? Miért remeghetek egész testemben félelemtől, miközben valami azt súgja nekem; „Nincs mitől félned…”? Hogy láthatom egyszerre tisztán és homályba veszve a dolgokat? Az egész olyan, mintha a belém fúródó pajzs kétfelé választotta volna a lelkemet. Ezért érezhetek egyszerre ennyi ambivalens dolgot.

- Itt maradjak, vagy szeretnél inkább egyedül lenni? – kérdezte idővel 3487. Még mindig folytak a könnyeim, a szívem zakatolt, a légzésem heves volt. A válaszom igen, mindkét kérdésre… - Jó ez így, ahogy most vagyunk? – egyszerre akarom ölelni és eltaszítani… - Bármit megteszek, csak mondd! – a tekintetében aggodalom ült. Az enyémekben viszont a harag, gyűlölet, szerelem, kéjvágy… Egyszerre akarom csókolni, ölelni és szinte felfalni, ám ugyanakkor dühödten nekimenni, elzavarni még a közelemből is, és ha kell, meg is ölni! De szavak helyett a vállaiba martam, és amilyen erősen csak tudtam, szorítottam magamhoz… Talán így elérhetem az érzéseimmel? Vagy ez csupán sóvár gondolat? Lehetséges egyáltalán, hogy efféle dologgal éreztessem vele a lelkem kétoldalúságát? Az összetörtségemet? A bizonytalanságom, mely biztos lábakon áll? – Sajnálom, amit tettem… nem lett volna szabad így darabokra törnöm Téged! – vajon valóban átérzi a bennem keletkezett űrt? Komolyan tudja, mi játszódik le bennem? – Veled maradok örökre… Viseljük együtt ezt a terhet! – nem teherről van szó. Ez az üresség valahogy más… Hiszen 3971 nincs többé. Szó sincs arról, hogy ha eltűnik egy fontos dolog az életből, az teher lenne! Ez benne az ijesztő… Olyan súlytalan, hogy az már megrémiszt! – Kérlek, oszd meg Velem! – hajolt az ajkaimra 3487. Ő szerelmes belém… Lehetséges egyáltalán, hogy az érzéseiből magamévá tegyek annyit, amennyi kitölti az űrt? Lehetetlennek tűnik… Mégse látom, hogy máshogy léphetnék… - 8119… - súgott a fülembe. Nem akarok ellenkezni, bármennyire is akarok. Ha egy keveset is be tud tölteni az engem fojtogató ürességben… Vajon a fizikai érintkezés segíthet bármit is a lelkemben kialakult űr betöltésében…?

-------------

3498: a legrégebb óta itt élő, 10-12 éves kinézetű fiú

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése